Abel Tasman - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

24 April 2014 | Nieuw Zeeland, Mapua

Rustig ochtendje vandaag, rustig opgestaan, ontbijtje, potje scrabbel. Het weer is prima: wat sluierbewolking en het ziet er naar uit dat dit de hele dag blijft. We hebben besloten de stad Nelson 'links' te laten liggen. Morgen naar Wellington en dan hebben we genoeg stad te doen de komende dagen. Ik zie wel een beetje op tegen de drukte. Maar ja, dat zal ook wel weer meevallen. Je kunt je er ook 'druk' over maken ;))!

Zo rond 12 uur gaan we richting het Abel Tasman National Park, naar de locatie waar we afgelopen dinsdag alleen maar regen gehad hebben. Een nieuwe poging dus om een deel van de meerdaagse wandeltocht te maken. Het weer blijft heerlijk, zo'n graad of 18, droog en zonnig. Heerlijk om lekker te wandelen. Dat doen we dan ook, na opnieuw een bakkie koffie en lezen in een boek. Stoner van John Williams is nu uit. Erg mooi boek. Aanrader! Ook het Het Diner van Herman Koch heb ik gelezen. Een bijzonder boek.
Heb ik weer tijd en rust voor, om een boek te lezen. Ik geniet er erg van!

Anyway, het lijf ook in beweging en met zo'n 3 uur en 11 km verder een redelijke mooie tocht (zijn we té verwend inmiddels?) langs de oostkust van het park. De uitzichten zijn overigens wel weer heel erg mooi.

Op weg naar de cottage boodschappen gedaan. Ruud heeft kip in de over gemaakt. Erg lekker! Hij is na aan het denken hoe de keuken te verbouwen om er een goede over in te kunnen zetten... Uhuhuh?!?! We zien het wel als we terug zijn :).

In de cottage de boel weer ingepakt en bedacht dat we morgen om 6.45 u de wekker laten aflopen. Zo'n 2 uur naar Picton om daar de auto in te leveren en op de ferrie naar het Noordereiland te stappen.

Ja, nu gaat het wel snel allemaal. Én we hebben nog 3 hele weken voor de boeg. In een normale vakantie is dat het waar je het mee moet doen. De perspectieven veranderen wel op deze manier.

Hoe zou het zijn (stelde ze zichzelf de retorische vraag) om elke dag gewoon opnieuw te nemen zoals die komt, zonder bezig te zijn met 'over 3 weken'?

Tot slot nog even wat administratie en de douche staat gereed. Lekker badjasje aan en nog een lekkere avond voor de boeg.

• 25 April 2014 - 10:22

ALETTE:

Nu komen jullie in voor mij bekend gebied.
    In Picton ben ik geweest, slechts een dag met de boot vanaf Wellington.
    Nog een fijne drie weken.
    Liefs en groete,
    Alette

• 25 April 2014 - 10:22

ALETTE:

Nu komen jullie in voor mij bekend gebied.
    In Picton ben ik geweest, slechts een dag met de boot vanaf Wellington.
    Nog een fijne drie weken.
    Liefs en groete,
    Alette