Binnenlandse vlucht van Auckland naar Christchurge - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Binnenlandse vlucht van Auckland naar Christchurge - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Binnenlandse vlucht van Auckland naar Christchurge

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

26 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Misschien wilde ik het zien en horen maar ik moet zeggen dat mijn eerste indruk van New Zealand echt top is. De mensen zijn opvallend vriendelijk (zeker niet overdreven of "gemaakt"), ze kijken je aan met intresse en aandacht. Of je nu een flesje water koopt of komt voor de auto die je hebt gereserveerd.

Prima vlucht gehad en het zicht op New Zealand was prachtig. Je krijgt eigenlijk een soort overzicht wat je van het eiland kunt verwachten, hoe groot het is en ook weer leuk om met de kaart in je hand de bergtoppen en meeren te herkennen.

Aangekomen in Christchurge op een rustig en overzichtelijk vliegveld en de Engelse invloed en cultuur zijn goed te herkennen. De pub is om de hoek en typische Engelse gezinnen lopen je tegemoed omdat wij dus aan de verkeerde kant liepen :)

Autotje opgehaald, even de bestaande schade geinspecteerd en Mariëlle nam het stuur in handen met de uitspraak "laat ik maar meteen beginnen met verkeert rijden":)

Na even oefenen links van de weg en een automaat zat ik zeer relax naast haar om aan te geven welke richting we op moesten en welke kant de rotonde genomen moest worden. Het ging allemaal prima.