Randstad in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Randstad in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Randstad in Nieuw Zeeland

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

08 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Warkworth

Vanochtend wakker geworden na een nachtje heftige regen. Maar zo in de ochtend klaart de lucht lekker op. We hebben weer een reisdag voor de boeg met zo’n 350 kilometer en door Auckland. We vertrokken rond half 10 en David zwaait ons uit. Het steile hellinkje op naar boven, dan even ‘de verkeerde kant op’ omdat je de draai de andere kant op niet kunt maken en terug. Via het meer van Rotaroa naar Cambridge.

In Cambridge heeft (de Nederlandse) Natasja een tattoo-shop Cambridge-bodyshop en zij maakt voor Gordon Toi afspraken om tattoos te zetten als hij in Nederland is. En Ruud heeft besloten om in Nederland een tattoo te laten zetten. Na een paar emailwisselingen tussen Natasja en Ruud nodigde zij ons uit bij haar langs te komen, in Cambridge dus. En vandaag komen we automatisch door Cambridge. Als dat zo automatische gaat, moet je er even langs! Koffie, daar waren we voor uitgenodigd. Natasja is druk aan het bellen als we arriveren, maar ze blijkt Ruud te herkennen van de foto (Facebook). Leuk om zo even ergens te zijn waar je iemand ‘kent’. Ze heeft heel veel verhalen, is chaotisch en spontaan.

Ik begin het zo langzamerhand begin te missen. Contact met mensen die je kent, hoe is het met ze, wat doen ze, waar ‘hangen ze uit’. Met al de nieuwe ervaringen hier raak ik nu zo ongeveer ‘vol’. En elke dag komen er weer nieuwe dingen bij. Het is voor mij goed om volgende week weer terug naar Nederland te komen. Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal weer is!

Nadat we bij Natasja weg zijn gaan we door naar Auckland en nemen de niet-tol weg naar Warkworth waar we 2 nachten verblijven. Een B&B. We hebben de hele ruimte voor onszelf, dus slaapkamer en douche, zitkamer met kitchenette en dan nog een grote lounche met open haard. Huge! Alleen weten de Nieuw Zeelanders niks van een goed lichtplan. Ze kennen volop licht of alles uit. Iets van subtiliteit en dimmen… Hier liggen kansen voor een interieurstylist.

De rit hier naar toe was niet bijzonder. De hele rit rondom Auckland lijkt de randstand wel. Veel industrie, veel auto’s, drukte alom. Pfff. Dit is niet hoe ik me Nieuw Zeeland wil herinneren!

Als we aankomen is de deur open en is er een briefje op de deur met ‘beste gast, we zijn er even niet, rond half 4 terug, maar loop binnen, meteen naar links en maak het je gemakkelijk’. Een enorm groot en rijk ingericht huis dat zo aan een willekeurige vreemde open wordt gesteld en met alle vertrouwen in de mensen in de wereld dat ze hier niets ongeoorloofds doen. Wat heerlijk!

Na een kwartier komt de eigenaar thuis, rondje wezen joggen, wil eerst onder de douche en ons daarna wegwijs maken in de omgeving. Of we een plankje kaas appreciëren? Wij wel!
En inderdaad, een half uurtje later komt hij opgefrist en wel, met plankje kaas, naar ‘onze vleugel’ en vertelt wat hier zoal te beleven is. Zaterdagochtend kunnen we wellicht mee voor het uitgooien van een hengeltje…

Het is inmiddels 5 uur als we besluiten even naar Workworth city te gaan voor een avondwandelingetje aan de oever van de Maharangi River. Even langs de New World (zeg maar Albert Heijn) voor de kleine honger en dan terug naar de B&B.

• 08 Mei 2014 - 11:02

Annette:

Jeetje Ruud, je begint op een echte stoere biker te lijken!!

Hier gaat alles zijn gangetje hoor. Wij zitten in het stramien van werken en dezelfde mensen zien. Voor jullie is dat even wat anders!
    Missen doen we jullie niet echt. Dat klinkt niet aardig, maar het komt omdat we jullie volgen via de schitterende verhalen en foto's. Ben wel heel benieuwd naar het mondelinge verhaal dat erbij hoort!
    Geniet nog maar van NZ!!!

Dikke kus,
    Annette

• 08 Mei 2014 - 23:12

Charlotte:

Jeetje zeg, volgende week alweer de terugreis! De tijd vliegt, ook als je in je gewone ritme zit ... Hier vandaag Nieuw Zeelands weer: veel regen en bewolking. Dus geen gevaar meer van zonnebrand.
    Afgelopen zondag zo m'n best gedaan met hardlopen dat het vanuit mijn onderrug in mijn nek is geschoten. Heel vervelend en behoorlijk pijnlijk. Wist ook niet dat het kon, maar gisteren verklaarde de chiropractor dat zo, terwijl hij mijn onderrug even los kraakte. En daarna mijn nek. Oef, vandaag iets beter gelukkig. Ach ja, dat hardlopen misschien maar iets rustiger aan doen volgende keer ;-)

Vandaag heeft Annet haar best gedaan om kaarten te regelen voor het concert van Prince op 25 mei. En na eindeloos in een digitale wachtrij te hebben gehangen, is het gelukt! Hoe verschillend wij ook zijn, naar Prince gaan we samen. Leuk om naar uit te kijken.
    Net als naar jullie terugkomst en het live bij kletsen op een Leids terras! Geniet nog daar! XxxChar

• 09 Mei 2014 - 14:53

Paul:

He M en R, idd gaat hier ook zo van alles door en je, zijn jullie al bijna weer terug.....ik ben net terug van weekje Portugal met Veerle en nichtje Janne, ook een avontuur om met 2 13 jarige pubers op stap te gaan. Merk steeds meer van "papa blijf een beetje dichter uit mijn buurt....". Voel me een gezegend vader. Nu weer thuis in plenzende regen. Ik weet niet of jullie wel terug wilt komen....:-)
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en of de reis jullie gebracht heeft wat jullie ervan verwachtten
    Tot gauw, 23 mei weer squash meen ik. Gek he
    Paul