Op naar het Noorden eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Op naar het Noorden eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Op naar het Noorden eiland

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

25 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het Zuid eiland gaan we vandaag verlaten en de Ferry zal ons op het Noorden eiland afzetten, dat was het plan voor vandaag. Het is altijd even lastig om in te schatten hoe lang je moet rijden omdat een afstand hemelsbreed toch heel wat anders is dan de afstand middels de bergweggentjes af te leggen.

Via Nelson (van een afstandje niet echt een stad waar iets te beleven was) doorgereden naar Havelck, hier moesten we een keuze maken om op de highway 6 te blijven of een korte route door de bergen te nemen. Dat laatste natuurlijk gedaan omdat we redelijk op schema lagen voor het inleveren van onze bolide. We waren nog niet de 6 af of het ene bochtje na het andere bochtje diende zich aan, ongelooflijk wat een kronkel weg en er kwam geen einde aan. Na een uur slingeren (en we waren het ook wel zat moet ik zeggen) diende Picton zich aan.
In Picton gingen wij de auto inleveren en aanmonsteren. Na getankt te hebben even zoeken naar de drop-off voor de auto, neergezet en de mevrouw van Eurocar verteld dat alles prima gegaan was en we geen schade hadden gemaakt, zij was eigenlijk alleen maar geïnteresseerd of dat wij getankt hadden , hehehe!

Het was nog ff stressen of we misschien nog een ferry eerder konden nemen maar helaas was deze volgeboekt, tja zelfs buiten het seizoen is zo’n bootje druk bezocht. Gezien het weer en de tempratuur zijn we dan ook erg blij dat we niet in het hoog seizoen zitten 
Vandaag was het ook ANZAC day, dat is zeg maar onze 4 mei herdenkingsdag. Voor New Zealand betekent dit een dag dat “alles” dicht is en de meesten met een “poppy” lopen (dat is zo’n rood stoffen bloem op de revers). We hebben tijdens de koffie nog wel trompet geschal gehoord en er waren bloemen gelegd bij een monument dat anders onopvallend was gebleven.

Om 14.00 duwden we ferry van de kant en gingen we 3,5 uur tuffen naar het Noorden eiland. Het waaide behoorlijk en waren uiteindelijk ook “uitgewaaid” toen we Wellington op de korrel kregen.
De hele massa weer uit de boot en als op het vliegveld de bagage claimen. De auto had Mar al weer snel geregeld en we gaan er de komende tijd goed bij zitten. Ik weet eigelijk niet eens wat voor bakkie we rijden maar hij groot, hoog en “gloedje nieuw”. Het is zo’n Chinees merk , tja het was al donker en we hadden geen zin om in de koude wind nog veel buiten te staan. Bij het hotel direct weer de auto ingeleverd en gezien we de komende dagen in de stad zullen doorbrengen zien we later wel hoe de auto er echt uitziet, hehehe
Geweldig mooi **** hotel aan de haven. Het hotel is ook een galerie en kun je hier ook erg mooie, bizarre en leuke kunst zien. Verder staan hier Agusta motoren uitgestald , gaaf!

Kamer, douche bed en ZzzzZZZzzZZzzzZZZzzzzzzzz,…….