Wananka - Blue Pool - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Wananka - Blue Pool - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Wananka - Blue Pool

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vanochtend vroeg opgestaan. Wekker om 7 uur, ontbijt kwart voor 8. We werden namelijk verwacht in het Mount Aspering National Park, in het plaatsje Makarora. We hadden geboekt voor een helicoptervlucht van 20 minuten die ons zou afzetten in de verlaten Siberia Valley, een wandeling van een uur of twee stroomafwaarts en een zo’n 30 minuten varen met een jet-boat over de Makarora River.

We hadden de dikke bewolking al boven de weg zien hangen tijdens de autorit… Je voelt het al aankomen bij de aankomst bij Wilkins Jet & Helicopters bleek dat de helicopter wel zou kunnen vliegen, maar dat we het uitzicht op de gletsjers niet zouden kunnen hebben. Er was een prima alternatief voor de wandeling bij de Bleu Pool een eindje verderop. Dan konden we eventueel om 13 uur nog opstappen voor de jet-boat vaart. Of de boel helemaal cancellen.

Dat laatste hebben we gedaan en we kijken of we in de komende 5 weken nog een alternatief kunnen boeken. Daarvoor hebben we inmiddels Travel Essence benaderd, we zien het wel.

Het was natuurlijk even een teleurstelling. Al snel zijn we weer in de auto gaan zitten en zijn naar Blue Pool gereden. Daar hebben we een wandeling gemaakt van 3 uur langs de rivier, door het bos. Ontzettend mooi was het daar ook weer. Heel veel paddestoelen gezien, waaronder échte páárse (op de foto merkwaardig genoeg blauw) en (Konings)oranje. Bijzonder allemaal.

En natuurlijk Blue Pool, zoals de naam al zegt een blauwe poel (onderdeel van de rivier) met ijskoud water en bepaalde mineralen die maken dat de kleur zo blauw is. Tijdens de wandeling klaarde het weer wat op en liet de zon zich zo nu en dan zien, maar boven de 12-13 graden is het vandaag niet geweest.

Een lekkere zondagochtend zo.

Rond een uur of 2 waren we terug bij Polly en Russell (ja, die namen hier, maar dat zeggen ze ook van de onze). Bakkie thee en dan natuurlijk kijken of er reacties zijn op onze verhalen. En het is steeds weer leuk als er weer iemand een reactie geschreven heeft. En ja, vandaag was het weer zo ver!

Vanmiddag hier wat gelezen, gepuzzeld, later in de middag in Wanaka even boodschappen gedaan en in onze zeer grote lounge-ruimte (volgens Ruud zo’n 65m2) met gigantische luierbanke (zitdiepte 1 m met zo’n 7 kussens erop) lekker hapjes gegeten.

Morgen ons boeltje weer inpakken en naar Bruce Bay.

Ik begin er echt van op te knappen.

• 16 April 2014 - 14:31

Alette:

Heerlijk om jullie reisverslagen te lezen.
    Blijf genieten!
    Liefs,
    ALETTE

• 16 April 2014 - 19:50

Fam Ruigrok De Zilk:

vandaag weer 4 reis verslagen van jullie ontvangen en met veel plezier gelezen, veel regen nu bij jullie, maar dat laat de pret niet drukken zo te horen, met de steeds bijzonder mooie tochtjes ,prachtige foto,s en leuke ontmoetingen als bewijs en herrinnering voor later word dit een onvergetelijke reis voor jullie, hier was er vandaag veel zon 15 graden de bollensteek is op z,n mooist en bij de Zeemeeuw in Noordwijk [ je weet wel Mariëlle] was het zeker 20graden op het terras en heerlijk vertoeven,een prachtig voorjaar tot nog toe en onze nieuwe bomen doen het allemaal !!! hoera was best even spannend, de nieuw bouw bijna voltooid, wij gaan ons opmaken voor de paasdagen, chocolade eitjes verstoppen in de tuin voor de kleintjes en er een paar gezellige dagen van maken,voor jullie morgen weer een heel fijne dag gewenst,veel liefs en groet Pa en Ma.