Manapouri to Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Manapouri to Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Manapouri to Queenstown

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

10 April 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Donderdag. Na een nachtje weer in een lekker bed (toch wel anders dan op een matje van 1 cm dik) en een heerlijke ochtendzon hebben we een volgend tripje voor de boeg: van Manapouri naar Queenstown. Rond 10 uur in de auto en rond 1 uur in Queenstown. De weg er naar toe is weer ontzettend mooi.

Het is bijzonder dat je ook aan mooie natuur went, als je je niet constant realiseert dat je weer naar die natuur kan kijken alsof het steeds weer nieuw is. Ook hier dreigt het ritme van alledag. Bijzonder om je dat ook hier te realiseren. Maar ja, wetende dat de mens toch in principe zoekt naar comfort zone en daar dan ook alles in plaatst is dit niet zo heel vreemd.

Wakker blijven, ook nu weer, helpt om er van te blijven genieten. Want het is hier erruggg mooi!

We worden allerhartelijkst ontvangen in ons volgende B&B Twin Peaks. Weer een hele mooie plek aan het water: Frankton Arm dit keer. Aan de overkant van het water zijn delen van de film Lord of the Rings opgenomen.

Het huis is gebouwd ontworpen door een van oorsprong Zuid-Afrikaanse Nieuw Zeelander. Het heeft een mooie dakconstructie en van alle kanten komt het licht binnen, inclusief uit een stuk dak dat gemaakt is van glas. Onze kamer ziet er geweldig uit, geweldig verzorgd en een prima onderkomen om weer een paar dagen door te komen.
Om een uur of 4 gaan we richting Queenstown. Een stadje dat zich vorige eeuw zo inrichtte dat de Queen of England. Dat kun je zien aan onder andere Queentowns Gardens. Een echte Engelse tuin met mooie oude bomen, een vijver en heel veel rozen. Je kunt hier zien dat het al echt herfst begint te worden, het rood aan de bomen geeft de tuin een extra mooie sfeer.

Queenstown is verder ingericht op de toerist die avontuur zoekt: ski-diving, powerboats, parapenting, bungie-jumping. In the town verder een McDonals, KFC, Pizza-hut. Veel (kleding)winkels, waar de prijzen erg hoog liggen. Overigens heb ik in Te Anau een rekje Sandwich ontdekt (voor de kenners onder ons), overigens met de mode van de afgelopen winter (maar ander 1,5 keer de Hollandse prijs). Grappig hè?
Het stadje straalt een sfeer uit van ondernemerschap en gericht op de toerist en de eigen inwoner die zelf behoorlijk wat geld uit kan geven.
Op advies van de vrouw des huizes gaan we eten bij The Cow, een pizzeria in Queenstown. Een pizzeria in een soort schuur met een knapperig haardvuur in het midden. Mmmm, lekkere pizza. Kan echt meten met Bella Donna in de Merenwijk.