Manapouri to Milford sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Manapouri to Milford sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Manapouri to Milford sound

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

07 April 2014 | Nieuw Zeeland, Manapouri

We hadden vandaag de tijd om de omgeving van Manapouri te gaan bekijken. Veel keuze dus we konden niet alles doen. De boekjes maar even door gebladerd en de keuze was gevallen op een route rijden richting Milford Sound.

Eerst even een paar specifieke boodschappen gedaan voor de kayak tocht, insecticide, muesli repen en bananen.

In de boekjes stond dat dit het achtste wereldwonder zou zijn zo mooi was deze route, het was inderdaad erg mooi maar een achtste wereldwonder vonden wij toch wel erg enthousiast . Mooie uitzichten en hier en daar een paar verdwaalde zonnestralen, 13 graden dus best wel koud. En ja, echt verder geen “kip” te bekennen. Wel heerlijk om zo buiten het hoog seizoen te verblijven omdat we ook wel de sporen van over toerisme konden zien.

Na goed twee uur karren na de tunnel omgedraaid het stuur over gegeven en dezelfde weg terug, saai? Geheel niet om dat je weer heel andere dingen ziet en je bent dan wel of niet aan het sturen. Op de terugweg weer gestopt in Te Anau om naar de bioscoop te gaan op aanraden van onze huismeester. We konden een film zien van het Fjorden gebied wat een mooi beeld gaf van alles wat er was en waar natuurlijk geen tijd was om dit alles zelf live te gaan zien. Prachtige film met beelden opgenomen met een helikopter en schitterende muziek gecomponeerd. Deze muziek deed mij erg denken aan Pink Floyd. Nog even een flesje rood gescoord en richting onze hut om de voorbereidingen te doen voor de twee daagse zee kayak tocht.
Even een spagetti prutje opgewarmd en nog even relaxen en genieten van een warm en behaaglijk huisje.

Morgen in de tent met een slaapzak,.. ben benieuwd.