Portobello, Schotse stijl - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Portobello, Schotse stijl - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Portobello, Schotse stijl

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

02 April 2014 | Nieuw Zeeland, Portobello

Ons eerste B&B en dus lekker ontbijten in de veranda. Lokale kaas, gedroogde pruimen, marmalade, vers fruite en natuurlijk koffie!

Vandaag was het plan om het schiereiland verder te bekijken en de kust en natuur op ons in te laten werken. We zijn in de auto gestap en via leuke miniatuur weggentjes naar "Sandfly Bay" geweest op aanrade van onze gastheer. Op de weg naar deze prachtige plek merkte ik op dat de bomen en heuvels precies zó zijn als je als kind zou tekenen, met enige waarachtigheid ben ik landschap anders gaan zien en dat deed wel iets in mijn systeem, zeg maar. Ik merkte dat er ruimte ontstond voor creativiteit en kreeg zin om van alles te gaan doen, heerlijk gevoel was en is dat nog steeds.

Om bij de zee te komen moesten we heel erg stijl afdalen en ook dat bracht mij terug naar de tijd dat we in de duinen speelden en al rennend zo'n duin afgingen en niet gevallen was er toen niet bij.

Aan het strand konden we de stoere mannen bewonderen die relaxed op hun board lagen te wachten op de perfecte wave om deze te trotseren. Al wandelend kwamen we de zeeleeuwen tegen die in de zon lagen te slapen en met een soort ongecontoleerde reflex zand over de billen gooiden om cool te blijven.

Hierna verder Noordelijk gereden naar het Albatros gebied dat geheel vercommercialiseerd is, heel jammer. Je kunt de Albatrossen niet zien zonder gids en er was geen alternatief. We hebben een keuze gemaakt of we de Albatrossen, de Yellow Eye Penguins of de The Little Bleu Penguin gaan zien. Het worden (vanavond om 7.30 PM) de Bleu Pinguins.

Terug aangekomen in ons stulpje aan zee een borrel met Richard die vertelde over zijn zondagochtend Jazz Radio Show. Erg leuk om te horen hoe gepassioneerd hij vertelde over de Nederlandse Jazz uit de jaren 80. Ik ga hem straks thuis beluisteren op: Radio 1 (r1.co.nz) (voor NL tijden) zaterdagavond om 22.00 t/m 00.00.

Later,.... 09.30 PM

Net terug van onze "Little blue pinguin" tocht. Ik voelde mij een beetje toerist en ik snap waarom iedereen deze geweldig leuke kleine komieken wil zien. Na de avond schemering kon je donkere strepen waarnemen aan het water oppervlakte, dit was het teken van aantocht. Eerst sprongen er drie kleine pinguins vanuit de zee op het strand, later nog twee en nog weer iets later een tros van acht waggelende pinguins die hun weg zochten in het besschermende duingras. Ze zijn zo'n 40 cm groot en wegen ongeveer 1kg, het zijn dan ook de kleinste soort pinguins en een beschremende diersoort (inmiddels).

Door de donkere nacht over de slingerweggenstjes langs zee richting warme thee en een heerlijk bed!

• 02 April 2014 - 10:38

Mirjam Van Der Leer:

Zoals een Duitse dichter ooit schreef:
    "Wir reisen nicht nur an anderen Orte,
    sondern an anderen Verfassungen der eigene Seele"

• 02 April 2014 - 20:34

Suus:

Lieve Mar en Ruud,
    Wat bijzonder om al die verslagen gewoon vanaf de bank te lezen (en wat 'n werk: al dat typen...).
    Door de mooie foto's he ik het gevoel dat ik stiekem n beetje meereis (helaas, morgen weer gewoon werken). Mooie ervaringen nu al, en voor mijn gevoel zijn jullie nog maar'net weg.
    Geniet van de belevenissen, de omgeving en elkaar. Lieve groet uit Deventer, Suus