Van de Oost kust naar de Noord kust - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu Van de Oost kust naar de Noord kust - Reisverslag uit Mapua, Nieuw Zeeland van Ruud en Mariëlle - WaarBenJij.nu

Van de Oost kust naar de Noord kust

Door: RR

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mariëlle

21 April 2014 | Nieuw Zeeland, Mapua

Vandaag een "driveday". We hebben zo'n 300km gereden vandaag. De reis begon vanuit Kaikoura richting Blenheim, daar konden we een keuze maken of we direct naar Nelson zouden gaan of een toeristische route zouden nemen. Dit alles was afhankelijk van de conditie van de wegen.

Tot Blenheim was de weg prima hoewel we wel heel veel schade hebben gezien aan de bergen, rivieren, wegen en treinbaan. Het moet op deze weg echt een "beestenboel" zijn geweest. Hier en daar kon je goed zien dat er hele grote stukken uit een bergwand waren gespoeld en de wegen hadden bedekt met een dikke laag blubber, stenen en stukken boom. Gelukkig dat zo'n land ervaring heeft met het snel opruimen van al die viezegheid.

De route vervolgde zich richting Saint Arnaud en het landschap was als een kamelion. Ongelooflijk dat met bijna dezelfde componenten zulk verschillend landschap gemaakt kan worden. Mar heeft vandaag gereden en ik had alle tijd om mijn gedachten eens te laten gaan over alles wat belangrijk voor mij is. Dat was heerlijk om even de tijd te nemen om aan alles en iedereen even in gedachten tijd te besteden. Op dit soort momenten merk ik ook dat ik veel mensen mis, mijn huis mis en mijn dagelijkse bezigheiden. Ook werk is voorbij gekomen en ben heel benieuwd hoe het gaat met het tem en de voortgang van het project. Dus een beetje dubbel, missen en genieten gingen door elkaar heen vandaag.

Vanmiddag aangekomen in weer een niet huisje voor de komende 4 nachten. We zijn heel aardig ontvangen door Peter en Marion met Engelse thee :)

Spullen uitgepakt, even van de ondergaande zon genoten en een potje gekookt. Straks even een potje "Scrabble" en dan het mandje in.

Morgen gaan we waarschijnlijk wandelen in het Abel Tasman National Park. Voorspellingen zijn droog, graag of 19 en aan het einde van de dag een spatje regen. We zien wel!

  • 21 April 2014 - 13:12

    Jeroen:

    Ik denk ook veel aan jullie! Groeten van de Vrienden

    ps prachtige foto's!

  • 21 April 2014 - 17:12

    Jeanet En Connie:

    Wat een boeiende reis en wat een schitterende foto's. Wij volgen jullie vanaf dag 1 en genieten mee.

  • 21 April 2014 - 19:40

    Carol:

    Hallo lieve mensen...
    Op de valreep jullie nog een zalig pasen wensen.
    Zo af en toe lees ik weer even bij en geniet ik van jullie prachtige foto's.
    Al op de helft...jaja de tijd vliegt.
    Ga vooral door met dit mooie verslag.
    Groetjes en veel plezier nog. Xxx
    Carol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud en Mariëlle

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 20393

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 17 Mei 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: